Terug naar programmaoverzicht

Ibrahim Ibrahim

Keynote

Voeg toe aan mijn programma

Wanneer

Vrijdag 3 november
20:35 - 21:25 uur

Locatie

Let's Gro Tent, Grote Markt

Toegang

Gratis toegang.

Aanmelden

Je hoeft je niet vooraf aan te melden.

Soort event

Keynote

Voertaal

Engels

Website en Sociale Media

portland-design.com

Ibrahim Ibrahim | Keynote

Ibrahim Ibrahim is a leading specialist in brandstrategy, communication, retail and consumer insights. With his company ‘Portland Design’ he gained experience while working with companies like Nestle, CNN, Petrobas and Heathrow Airport. Ibrahim has a deep interest in understanding consumers’ relationship with brands, but also their interaction with branded physical and digital environments. His passion lies in the exploration of the future of consumerism and the effect that it will have on society and the relationships between people.

With his experience and knowledge, Ibrahim wil speak about the future of the retailer in the city of Groningen and in what way they can grow in a world that rapidly innovates and digitalizes.


Let op: de voertaal is Engels, maar hieronder de Nederlandse tekst:

De digitale retailrealiteit vraagt om unieke winkels. Ibrahim Ibrahim laat zijn licht schijnen op het winkelaanbod in Groningen en vertelt over de toekomst van Retail en de consumenten van morgen. De innovatiekracht van winkels en merken zit in het kunnen invoelen van de klantbehoeften. ‘Denk digitaal, presteer analoog’ is het devies van Ibrahim
‘Winkels moeten meer naar hun klanten toe bewegen en samen het merk sterk maken in plaats van communiceren in eenrichtingsverkeer.’
De toekomst van shopping ligt niet in technologie, maar in antropologie. Mensen begrijpen en voortdurend een andere belevenis bieden. Dat lukt alleen met fysieke winkels.
Let’s Shop!

Keynote spreker en trendwatcher Ibrahim Ibrahim is de ‘Managing Director’ van Portland Design, gevestigd in Londen en in 1987 opgericht. Portland Design is onderdeel van het wereldwijde Perkins + Will architectuur– en ontwerpnetwerk. Ibrahim heeft een grote interesse voor het begrijpen van de relatie tussen de klant en het merk, maar ook voor het gevoel dat de klant krijgt in de fysieke en de digitale omgeving van het merk. Zijn passie ligt vooral in het verkennen van de toekomst van het consumentisme en het effect hiervan op de maatschappij en de relatie tussen mensen onderling.

Ibrahim is oorspronkelijk opgeleid als luchtvaartingenieur en is daarna afgestudeerd aan het Royal College of Art en Imperial College Londen. Daarnaast is hij een Fellow van de Royal Society of Arts. Hij is een vaste spreker op conferenties en een frequente bijdrager aan tijdschriften en handelspers. Hij heeft regelmatig stukken geschreven voor The Economist ‘Insights’.

Gedurende zijn 29 jaar in design consultancy heeft hij samengewerkt met klanten wereldwijd, waaronder Mondelez, Nestle, Diageo, Albert Heijn, Bugaboo, Pernod Ricard, Le Pain Quotidien, CNN, SSP, Heathrow Airport, Schiphol Airport, Dubai Airport, TfL, Inter Ikea, ECE, Corio, Hammerson, Mubadala, Nakheel, TDIC, JAFZA, Westfield, Brits Land, Coach, Lagadare, Wolford, David Clulow, Selfidges, Harrods, Luxottica, Travelex, Arcadia en ADNOC.

Met zijn ervaring en kennis zal Ibrahim spreken over de toekomst van de retailer in de stad Groningen en hoe zij kunnen meegroeien in een wereld die op hoog tempo innoveert en digitaliseert.